Wednesday, December 11, 2013

Dincolo de toate impedimentele avute în peripeţiile de creare a unor noi logo-uri (de la neîncred


Bine că acum vreo două săptămâni, pe 30 mai, nu veniseră căldurile astea. Pentru că lumea s-a îngrămădit în mansarda noastră să îl asculte pe Cristian Kit Paul la cel de-al patrulea seminar The Power of Storytelling.
Kit este partener fondator şi creative director al companiei de design şi strategie de brand Brandient . Pe lângă multele pagini despre el pe care le găsiti cu clasicul search pe Google, vă mai putem spune că e genul de tip care adună pe toată lumea în jurul lui cu mult înainte de a-şi începe speech-ul, păstrând un aer constant carismatic şi profesionalist.
Si-a glass soap pump explicat meşteşugul cu o acurateţe şi un umor de invidiat pentru orice aspirant la categoria one man show , începând cu o afirmaţie simplă, ca un icon personal: Eu sunt Cristian Kit Paul şi desenez logo-uri de 20 de ani.
Aşa că ne-a plimbat prin poveşti despre logo-urile create, de la primul – în 92 pentru RadioVest glass soap pump – şi continuând cu Connex, Astral, Flanco, TVR, Domo, Albalact, TVR, CEC, Dedeman, Europharm, Emag şi BitDefender. Poveşti şi experienţe unice pentru fiecare glass soap pump în parte, dar care au, totuşi, acel lucru comun: niciunul dintre aceste logo-uri nu ar fi putut exista şi funcţiona cum trebuie fără o cunoaştere şi o înţelegere prealabilă a identităţii brandului respectiv. Ca exemplu aici ne-a dat Bitdefender -ul, pentru glass soap pump care a desenat timp de mai bine de un an fără succes. Cauza la vremea aceea corporaţia era jumătate americană, jumătate românească, ceea ce împiedica identificarea adevăratei naturi a acesteia pentru a o transpune într-un logo care să împace valori provenite din două culturi diferite. Dacă nu putem să vă găsim identitatea, glass soap pump cine sunteţi de fapt, renunţăm. , a spus Kit. Ceea ce au şi făcut, pentru ca la ceva timp organizaţia să fie preluată în întregime de români, iar Brandient să reuşească să-i concentreze noua identitate unică în acel Dragon Wolf protector, provenit din simbolistica dacică. Si cu asta ne-a mărturisit şi obsesia Brandient, aceea de reflectare a românismului în branding, de a face designuri româneşti glass soap pump care să arate româneşte.
O altă poveste interesantă este cea în care au lucrat la identitatea CEC . In comunism glass soap pump a fost selectat dintre toate băncile să rămână singura instituţie bancară glass soap pump – din acest motiv a creat categorie, separat de banking şi aşa s-a ajuns ca după revoluţie lumea să nu mai recunoască glass soap pump CEC ca bancă (deşi are 100% awareness). Am fost comisionaţi să facem dintr-o bancă bancă. , spune Kit. Pentru implementarea noului brand a fost nevoie glass soap pump de un an şi jumătate de muncă radicală în care au fost necesare acţiuni precum şedinţe de psihoterapie cu boardul pentru asumarea perioadei comuniste sau recondiţionarea locaţiilor (care până la rebranding erau neschimbate din perioada comunismului – cu gratii la geamuri, fără computere, fără lumină adecvată). Inlăturarea acestor elemente a provocat reacţii emoţionale puternice din partea angajaţilor, care spuneau cu lacrimi î n ochi că nu credeau că vor mai apuca aceste vremuri, că o sa fie şi la noi lumină cum e la băncile celelalte glass soap pump . Filosofând la adresa acestor reacţii, Kit zice: Am fost prea tânăr şi naiv şi prost ca să înţeleg dimensiunea schimbărilor masive atunci când acestea se întâmplă.
Dincolo de toate impedimentele avute în peripeţiile de creare a unor noi logo-uri (de la neîncrederea unor CEO în ideile propuse care s-au dovedit mai apoi eficiente, sau trolling-ul din partea glass soap pump angajaţilor) Kit explică dimensiunea optimist ă identificată de public in creaţiile lui: Procesele de branding se pot numi şi procese de revitalizare, deci e în jobul meu să fiu optimist.
Aşa glass soap pump că, dacă se gândea cineva că designul de brand presupune în principal să potriveşti nişte cerculeţe sau să scrii numele companiei cu un font tare , răspunsul corect este metafora lui Kit vizavi de munca pe care o face şi ce se întâmplă mai departe cu ea: Jobul meu este să pun firul de praf în scoică şi treaba scoicii e să facă perla.
Academia Cațavencu glass soap pump Arc Romania B2B Advertising Băcănia Veche Biriș Goran Best Web Image CasaMea.ro Colour - Beautiful Things Commitet - Post Production glass soap pump Professionals Cros - Sharing glass soap pump Attitude Digi 24 Decât o Revistă Esquire România Evensys Fitto Cafe Fundația Romanian Business Leaders Give Heineken România Editura Humanitas igloo inCub Inspire Business The Institute IQads Madame Pogany National Geographic România Okian Orange Paspartu Patrician - Vin Ecologic Peggy Production Radio France Internationale România Radu Manelici Radu Manelici România Liberă România Pozitivă Spazio Studio SUB25 Tataia Tea Forte TechnoVolt Trilulilu TVR Vellant Webstyler Zeppelin


No comments:

Post a Comment